top of page
Moje historie: Blog2

Mapa jego świata

"sometimes I think we need another language alongside our regular language to talk about the weird pain people do to one another"

- Anne Carson, fragemnt of “Hack Gloss” w Roni Horn’s Hack Wit


"Czasami myślę, że potrzebujemy innego języka poza tym codziennym językiem, by mówić o tym dziwnym bólu, jaki ludzie zadają sobie nawzajem"


Nie musimy daleko szukać, jest nim poezja.


Wiedziała może o tym Ginevra de Benci, ta zmartwiona kobieta z obrazu młodego Leonarda da Vinci. Utrzymując platoniczny romans z weneckim ambasadorem (to on prawdopodobnie zapragnął zafundować jej portret), napisała:


Przebacz mi, proszę, jestem górską tygrysicą*.


Od Ginewry to wyznanie, a ode mnie wiersz o ostatnich dniach czerwca i o przekwitłej wiośnie.



*tłum. Michał Strąkow, z W. Isaacson, Leonardo da Vinci, 2019

Ginevra de Benci, Leonardo da Vinci, 1478-1480

9 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Moje historie: Subscribe
bottom of page